مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 12:102023-01-22پزشكي

اهدای عضو 15 بیمار در اردبیل از ابتدای سالجاری 


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت:  از ابتدای امسال تاکنون، از بین 30 مورد مرگ مغزی تایید شده و مناسب جهت اهدای عضو، 15 خانواده رضایت داده و متاسفانه 15 مورد عدم رضایت داشته ایم.

- رامین نسیمی دوست دوم بهمن در جلسه هماهنگی کارگروه اهدای عضو با اشاره به اهمیت اهدای عضو گفت: روزانه تعداد زیادی از همنوعان ما در کشور، جان خود را در اثر نرسیدن به موقع اعضای اهدایی از دست می دهند و این در حالی است که هر فرد مرگ مغزی می تواند با اهدای اعضای حیاتی خود، 8 نفر را به زندگی دوباره برگرداند و با اهدای نسوج (از جمله دریچه های قلبی ، مغز استخوان ، تاندون و .

) 53 نفر را از معلولیت نجات دهد.

وی افزود: در واقع، تنها راه ادامه حیات برای بسیاری از بیماران مبتلا به نارسایی قلبی و کلیوی و افراد دچار مشکلات کبد، اهدای عضو است.

نسیمی دوست با بیان اینکه این عمل ایثارگرانه ارزش معنوی زیادی در بین مردم دارد، عنوان کرد: جان و حیات بخشیدن به انسان دیگر می تواند توشه بزرگی برای آخرت فرد باشد و از منظر انسانی عمل اهدای عضو به دیگران بسیار پسندیده است.

معاون درمان دانشگاه ضمن بیان تعریفی از مرگ مغزی اظهارداشت: مرگِ مغزی به وضعیت غیرقابل بازگشت همه عملکردهای مغز اطلاق می شود و در چنین وضعیتی همه نورونهای مغز در نتیجه هیپوکسی (کمبود اکسیژن) تخریب شده و در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای عضو 15 بیمار در اردبیل از ابتدای سالجاری 

اهدای عضو 15 بیمار در اردبیل از ابتدای سالجاری